Het tweede vakantiehuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Wilma - WaarBenJij.nu Het tweede vakantiehuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Wilma - WaarBenJij.nu

Het tweede vakantiehuis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Wilma

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

We zijn nu inmiddels twee weken in Australie.
We hebben heel veel moeten regelen en Peter is ook begonnen met zijn opleiding.
Hij vind het echt heel pittig. De hele dag in de schoolbanken en dan ook nog in het Engels.
Voor dat hij de opleiding begon moest hij ook nog een eed afleggen.
Daar stond hij dan met al zijn klasgenoten, hand in de lucht.
De sergeant riep een zin en de klas riep het na.
Maar wat stond Peter nou eigenlijk te mompelen terwijl hij heel plechtig stond te kijken?
Het was onverstaanbaar en hij wist eigelijk zelf niet wat hij nou gezegd had.
De collega naast hem vroeg nog "Weet je wel wat je gezegd heb ik kon jou niet verstaan hoor."
Inmiddels zijn we verhuisd naar ons vakantiehuis met zwembad.
Tjonge wat een super mooie tuin heeft dit huis helemaal geweldig.
En dan het zwembad super tof.
Ik ben ook op zoek geweest naar een eigen woning. Helaas wilde dat niet echt slagen.
Tot dat de eigenaar van onze vakantiewoning vertelde dat ze er geen zin meer in had om het voor korte periodes te verhuren.
Ze wilde het liever aan iemand verhuren die er langer in zou blijven wonen.
Nou dit was onze kans natuurlijk. De prijs lag wat hoor dus we moesten in onderhandeling.
Het lukte...... nu kunnen we in dit vakantiehuis blijven wonen. Zodra onze meubels komen haalt de eigenaar zijn meubels eruit.
Kynan heeft hier ook zijn delicatesse gevonden.
Hij was in de tuin aan het spelen. Ik zag dat hij iets in zijn mond aan het proppen was.
Ik graaide het uit zijn handen en hij zat te lurken aan een slijmerige slak en nog gillen ook toen ik
zijn delicatesse afpakte. De slak zelf was helemaal bedekt met speeksel van Kynan, dus waarschijnlijk hebben
we de slak zijn leven nog gered ook, voordat hij levend verslonden zou worden.
Nakya heeft het super naar haar zin.
Ze wil niet meer terug naar Nederland. Nu zeker niet meer met een zwembad in de tuin.
Iedere dag maakt ze wel een duik het zwembad in.
We gaan ook regelmatig naar een speeltuin. Op iedere ingang van het strand of in een park is er wel een te vinden.
Nakya is vrij sociaal en praat met iedereen (van wie zou de dat nou hebben)
Ze heeft haar eigen Engelsetaal ontwikkeld. Niemand kan het verstaan maar zelf vind ze dat ze vloeiend Engels spreekt.
Zo praat ze dan ook met de kinderen die ze tegen komt in de speeltuin.
Ook onze eerste Australische stroomstoring hebben we achter de rug. Zitten even bij te komen van de dag en hup alles uit.
Pikke donker zeg. Natuurlijk geen kaarsen in huis. Zaklamp eindelijk gevonden, batterijen leeg. Nieuwe batterijen gepakt, die passen niet.
En dat met de wetenschap dat mijn ergste nachtmerrie's hier in de nacht rond kruipen "spinnen"
Wij nog naar buiten kijken "zou het bij iedereen zo zijn."Het was inmiddels al 23:30 uur dus ja lagen ze al te slapen of hadden ze ook stroomstoring.
Niemand kwam naar buiten. Toch maar de eigenaar van het huis gebeld. Nou dat gebeurde wel eens gaat wel weer over.
Ja dat klopt ook wel bij iedereen was in de ochtend weer stroom behalve bij ons. Er was 1 schakelaar die we omhoog moesten zetten.
Nou een goede les voor de volgende keer.
BBq-en doen we regelmatig.
Je hebt hier zoveel mooie parken en plaatsen met gratis bbq's.
Dus tegen de tijd dat de eerste op visite komen is Peter een volleerde bbq kok.
(Het is een gas bbq dus niet echt moeilijk natuurlijk).
Verder moet ik nu ook nog gaan tuinieren maar daar ga ik gelukkig nog les in krijgen van Barbara (eigenaresse van het huis),
dus wellicht krijg ik naast een bruine tint nog groene vingers ook.....
Groeten uit Beldon (plaats waar we nu wonen)
ps het word nu echt herfst, het word stuk koeler zo'n beetje 25 graden..brrrrr

• 31 Maart 2009 - 16:57

PA BEKKER:

IK BEN BLIJ DAT HET ZO GOED GAAT MET JULLIE GENIET ER MAAR VAN
    BLIJ DAT DE KINDEREN HET OOK NAAR HUN ZIN HEBBEN
    TUINIEREN HEB JE TOCH WEL BIJ JE MOEDER AFGEKEKEN HOOP IK
    PEET VEEL SUCCES BIJ DE OPLEIDING IK KEN JE EN WEET DAT JE ERVOOR GAAT DUS DAT KOMT WEL GOED
    GROETJES PA EN MA BEKKER

• 31 Maart 2009 - 17:42

Renzo:

Mooi en tof om te horen dat jullie het naar je zin hebben en de kinderen ook. enne Peet eens Jan Kaas altijd Jan Kaas, dus haal de staal kabel uit en het vet en loop door die opleiding heen. Verwacht niet anders van je. Staat je goed dat uniform trouwens, wel muziekkorps zat je nu bij ???? hahahaha nee hoop dat jullie een wereldtijd tegemoet gaan. Enne Wil dat sociale van wie ????? hahahah xxxx

• 31 Maart 2009 - 17:59

DOLF E MARIJKE>:

Wat gaat het goed he mooi huis en tuin altijd vakantie. Peet heel veel succes met je studie,je moet die slakken eerst bakken en die pet van Nakya staat prachtig wie weet gaat zij er later ook wel een dragen? het was een leuke brief blijf zo door gaan.EEN KUS VAN ONS XXXXXX

• 31 Maart 2009 - 18:27

JAN, JEN,NAOMI/DANA:

WAT ZIET HET ER MOOI UIT DAAR.OMGEVING MOOI, EN EEN GEZELLIG HUIS. FIJN OM TE LEZEN DAT ALLES GOED GAAT. ALS NAKYA MAAR WEL NEDERLANDS BLIJFT PRATEN TEGEN NAOMI HE! NAOMI IS ZOOO BANG DAT ZE JULLIE STRAKS NIET MEER ZAL VERSTAAN. ENNEN 25 GRADEN KOUD!!! JAJAJAJAJA WRIJF HET MAAR WEER IN HOOR HAHAHAHA.
    GEEF DE KIDS EEN HELE DIKKE KUS VAN ONS VEEL LIEFS VAN ONS UIT OOSTERHOUT
    PS: HOOP DAT WE SNEL WEER KUNNEN SKYPEN

• 31 Maart 2009 - 18:42

Karin & Guido:

He Vogelaartjes,
    Het ziet er allemaal super uit. Zijn best een beetje jaloers. Maar euh...wij gaan richting de lente/zomer....van het weekend 20 graden.
    Het is super leuk om jullie zo te kunnen volgen.

• 31 Maart 2009 - 20:49

Marike:

Hahaha, o gat, die vieze slakken! Daar griezel ik nu van. Ja meid, ik heb ook veel kaarsen in huis want die stroomstoringen komen wel vaker voor. Inderdaad, die knop moet even omhoog gezet worden, ach je leert het al! Veel plezier en BBQ ze!

• 31 Maart 2009 - 21:24

Ed:

Wat vervelend zeg dat zwembad in de tuin. Hier wordt het ook lekker weer, eindelijk!!
    Goed dat het allemaal lekker loopt. We hebben het regelmatig over je Wilma, op het werk. Weet je wat ook eluk is dat op Google maps ook streetview is in Mullaloo en Beldon. Schijf je straatnaam even en het nummer kunnen we vanaf de straat kijken hoe je huis eruit ziet.

Groeten Ed

• 01 April 2009 - 06:39

Dorpjes:

Geen commentaar, zijn niet jaloers hoor.....

• 01 April 2009 - 10:43

Monique:

Hallo lieve luitjes ..
    jeetje wat geweldig ... mooi huis,gaaf zwembad en het "eten" bevalt ook goed (nou ja bij Kynan in ieder geval) Ben blij dat ales goed gaat en hier ook helemaal geen jaloerse steken ofzo ....
    Kusssssssssssssssss,
    Monique

• 01 April 2009 - 19:52

Bimba:

Wat geweldig om te zien hoe jullie het daar doen en hebben!! Petje afhoor!
    Lag helemaal in een deuk om die slak......JAKKES!
    En wat een mooi huis en pool heb ie zeg, ben stiekum wel een beetje jaloers.
    Nou geniet er maar van hoor . Heel veel succes met alles!
    veel liefs en dikke kus voor de kids ( ps neem er zelf ook maar een )

groetjes vanuit een KOUD!!! Barendrecht

• 02 April 2009 - 17:16

Joyce Westelaken:

He WIlma,

Wat een mooie foto's zeg !! Heerlijk dat zwembad, zo te zien heb je het goed getroffen daar !! Hele stap hoor maar wel een geweldig leven daar denk ik. Veel succes en plezier daar en ik kom geregeld even lezen hoe het met je gaat !

Groetjes,
    Joyce

• 03 April 2009 - 13:34

Irene Hekking:

He Aussies

Het gaat jullie aardig voor de wind zo te zien. Ben al druk aan het sparen om langs te komen zodat ik een duik kan nemen in jullie pool.

Al enge beesten gezien ( slangen, spinnen ) of valt het nog mee.

Peet succes met je opleiding enne dat pak van jou ziet er een stuk luchtiger uit als dat pak van mij..pfff warm..nou tot gauw weer

• 06 April 2009 - 06:46

Stephen/Sonja Troost:

Hallo meid,

Na al je berichten te hebben gelezen blijkt wel dat jullie er nog steeds van genieten en absoluut geen spijt hebben. Gezien de foto 's heb ik daar wel begrip voor. Hebben nog even overwogen om vanaf ons vakantieadres op Fiji langs te komen, maar zoals al eerder gezegd het was toch nog een aantal uren vliegen vanaf Nadi. Die houdt je tegoed en wij ook. Ik heb het nog wel over jullie gehad op onze vakantie toen wij Aussie's tegen kwamen. Deze mensen kwamen uit Perth. Zijn overigens heeeeel veel aussié's en Kiwi's tegen gekomen en hebben inmiddels ook een aantal adressen. Altijd makkelijk. We zullen jullie berichten blijven lezen (erg leuk overigens). Veel succes jullie en tot de volgende keer.

Grt Son en Stephen

• 07 April 2009 - 21:37

Marco:

hehe, tijdens de beediging in Nederland mompelde die ook al iets onverstaanbaars.

super huis toch
    veel succes en pas op voor de spinnen

• 08 April 2009 - 19:57

Jan En Dien:

hoi super bofkonten wat zien jullie er goed uiten wat een omgeving zeg fijn hoor dat je nu al een blijfhuis hebt is ook beter voor de kids ja en slakken moet je eerst wassen voor dat kind en daar hoort knoflook bij hoor dus zet die maar in je tuintje dat zijn groene sprietjes wil peter heel veelsucces met de opleiding t zal je best lukken veel fijne dagen in het vooruitzicht hier scheint de zon met pasen ook hoor maar zielige 16 gr te koud voor een hollander jongens amuseer jullie knuffel van jan en dien

• 09 April 2009 - 16:05

Roos:

Ha Wilma en Peter,

Eindelijk ff de tijd genomen om op jullie site te kijken. T ziet er allemaal geweldig uit. Toch wel stoer hoor om zo'n stap te maken.
    Blijf jullie dagboek volgens.

Liefs x